سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در هم و بر هم

 

کاش تازیانه هایی بر سر یارانم بود تا درحلال و حرام تفقّه می کردند . [امام صادق علیه السلام]

 
 

مدیریت| ایمیل من

| خانه

پایین

?سده اصفهانی

یکشنبه 84/10/18  ساعت 5:30 عصر

پنجمین شهید محراب

آیت الله عطاء الله اشرفی اصفهانی
در سال
1283 شمسی در خمینی شهر (سده) اصفهان  به دنیا آمد و پس از تحصیل مقدمات در زادگاهش اصفهان به قم عزیمت نمود. وی در آنجا از محضر استادانی چون آیت الله عبدالکریم حائری یزدی، سید محمد حجت کوه کمره ای، سید صدر الدین صدر، سید محمد تقی خوانساری و امام خمینی (رحمت الله) بهره مند گردید و به اجتهاد رسید.

این عالم ربانی در سال ۱۳۳۵ حسب الامر آیت الله بروجردی به کرمانشاه مهاجرت کرد و در حوزه جدید التأسیس آن به تدریس معارف اسلامی پرداخت.

آیت الله اشرفی پس از قیام مردمی ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و به تبعیت از امام خمینی (ره)، مبارزات خود را در منطقه غرب کشور آغاز کرد و با نشر اعلامیه و نوار سخنرانی، زمینه گسترش قیام را فراهم آورد. این عالم مجاهد در هدایت مردم و روشنگری علیه رژیم طاغوت نقش مهمی ایفا کرد و رهبری نهضت را در منطقه غرب ایران بر عهده گرفت. وی پس از پیروزی انقلاب به نمایندگی امام (ره) به امامت جمعه کرمانشاه منصوب شد و به امور شرعی،  اجتماعی و فرهنگی مردم همت گماشت. ایشان همچنین با آغاز جنگ تحمیلی، علی رغم کهولت سن، مسافت طولانی و راههای صعب العبور را به عشق دیدار دلاور مردان جبهه توحید می پیمود و حضور ایشان سبب دلگرمی رزمندگان می گردید. آیت الله اشرفی در طول دوران نمایندگی حضرت امام در استان کرمانشاه، دوبار مورد سوء قصد قرارگرفت و سرانجام در روز جمعه 23 مهر ۱۳61 شمسی پس از هشتاد سال جهاد، تقوا، پرهیزگاری و خدمت در محراب عبادت نماز جمعه به دست منافقین کوردل به شهادت رسید. پیکر مطهر این عالم مجاهد پس از تشییع با شکوه در کرمانشاه و خمینی شهر، در گلزار شهدای تخت فولاد اصفهان به خاک سپرده شد.
اطلاعات بیشتر
...


نظر شما( )

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

100% واقعی
[عناوین آرشیوشده]

بالا

  [ خانه| مدیریت| ایمیل من| پارسی بلاگ| شناسنامه ]

بازدید

7597

بازدید امروز

0

بازدید دیروز

7

حضور و غیاب
یــــاهـو


 RSS 


 درباره خودم

در هم و بر هم
سده اصفهانی
عاشق سده

 لوگوی وبلاگ

در هم و بر هم

 اوقات شرعی

 فهرست موضوعی یادداشت ها

 آرشیو

زمستان 1384

اشتراک